Pensionssparande och dylikt

Den här dagen har varit betydligt intressantare än gårdagen. Vi inledde med att prata om försäkringar. Jag insåg rätt fort att jag i princip hade noll-koll vilket innebär att jag har lärt mig otroligt mycket idag.

Sen fortsatte vi med pensionssparande. Det finns ju massor med olika sätt man kan pensionsspara på! Känner mig kanske inte direkt manad att börja nu när jag ska studera i 5 år framöver men nu känns det iaf som att jag har lite mer kött på benen.

Efter lunch fortsatte vi med arbetarrörelsens historia samt litegrann om arbetslöshet, a-kassa osv. Sen fick vi se en kort film. En intervju med Marian Radetzki.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=712630

Vilket otroligt intressant människa!! (På ett negativt sätt alltså, vill absolut inte förtala nån här i bloggen). Indirekt säger han typ att han vill avskaffa demokratin. Man kan även fundera på hur mycket han själv tycker att han presterar för. Jag blir helt enkelt ARG när jag lyssnar på den här intervjun.

Nä, nu måste jag sansa mig. Jag ber för övrigt om ursäkt för det här inläggets tråkighet men roligare än så här har jag inte haft det idag.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0