Skidpremiär!!

Blev så otroligt sugen på att plocka fram skidorna och åka en sväng så jag drog på mig pjäxorna, satte på mig reflexvästen och pluggade in mp3:n i öronen. Att leta fram skidorna i garaget, gräva fram dom och ta ut dom utan att repa bilen var ett helt projekt i sig. Kände mig lite som Bambi på hal is de första 10 minuterna men sen släppte det och jag fick tillbaka min gamla stil igen. Kan inte direkt påstå att det är nån vacker stil men den funkar :P
Tyvärr var det ingen som hade spårat utan det var två parallella skoterspår. Skejtade därför hela rundan (!). Jalle hade varit stolt om han sett mig.
Kan meddela att det hela var OTROLIGT jobbigt. Efter ca. 5 km var jag helt slut i kroppen. Jag kan inte säga att jag har världens bästa kondition men helt täääskig är den faktiskt inte.
Skidor är lätt en av de mest underskattade sporterna. Man aktiverar nästan varenda muskel i kroppen och för att orka åka riktigt bra och riktigt fort måste man ha en ruskig kondition.
Tyvärr brukar jag ha en tendens att bli omåkt av äldre män i 70 års åldern vilket sänker ens självförtroende något. Vid sådana tillfällen brukar jag skylla på dålig valla, funkar jämt :)

Ni kommer garanterat få se mer av mig i skidspåren i vinter.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0