Ännu en helg äldre

Helgen har varit alldeles för kort men ruskigt innehållsrik. Det började redan efter frukost på lördan. Pga minusgrader några mornar i rad var det som dags att byta till vinterdäck på bilen.

           

Jfr Opelns vinterdäck med Rav4:ans :S



Nån som vill känna på mina dubb??


Sen var det bara att hoppa in i duschen och dra iväg till sctaan med de nymonterade vinterdäcken för att luncha med en kompis som jag inte träffat på ett bra tag pga studier på annan ort. Riktigt trevligt faktiskt! Måste göras om.

Supergod mat för övrigt ;)



(Färskpasta med tomatsalsa, fetaost, olivröra + sallad = MUMS!!!)


Efter detta drog jag till stallet och red en, tyvärr, mkt kort sväng i skogen. Marken var typ stenhård och full av s.k. ispölar så det gick bara att trava korta sträckor. Gick sedan in i manegen en stund men upptäckte att den redan var full med annat folk så jag gav upp ganska fort. Gick som int å rida ordentligt :(


Sen bar det ÄNTLIGEN iväg till O. Känns som det var en hel evighet sen vi sågs senast, så himla trist att vi bara kan ses en gång i veckan och ibland inte ens det. Och när vi väl ses, ja då går tiden så ruskigt snabbt. Han påstår att det är jag som äter upp tiden men jag synar. Det måste vara nån liten tomte som bor under hans säng eller nåt :P


Söndan inleddes med en tur på affären för att införskaffa lite livsmedel. Jag och O hittade en massa skumma saker.

Nr.1: Skum tomat bland grönsakerna.
"HAHA... den där tomaten ser ju ut som en STJÄRT!!!"
Skulle vara intressant att veta om den blir såld eller inte...



Nr.2: Ruccolasallad som är svenskodlad men dansk (?)
Har tyvärr ingen bild på denna förvirrade märkning.

Nr.3: Fetaost som inte får heta fetaost.
SNÄLLA NÅN!!! Visst finns det viktigare saker att pyssla med i Bryssel???
Jfr "äppeldryck med ciderkaraktär" :P



Nr.4: Vatten på flaska för barn.
Va?!? Vart är världen på väg?? Detta är det sjukast jag sett på länge! Särskilt med tanke på debatten som varit kring kranvatten på flaska från södra Sverige.
Skämmes!!

   


Slog mig precis att detta är mitt första längre mer seriösa (om man kan kalla det så :P) inlägg och förhoppningsvis kommer det att bli fler sådana i framtiden. Ser att kl. redan börjar närma sig 9. Ska upp i gryningen imorrn och gå/åka/fara till jobbet.

Finns det nå värre än måndagmornar??

Puss å hej!

Kommentarer
Postat av: Vicki

Måndag.. *ryser*

2007-10-14 @ 21:18:36
URL: http://vickizen.blogg.se
Postat av: bebisnoja

De var riktigt mäktigt. Verkligen ngt jag kommer lyssna på igen.

2007-10-14 @ 22:00:03
URL: http://bebisnoja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0