Färglägg mera!!

Hade barnen i halvgrupp idag. Vi pratade om uteridning, färgla teckningar samt såg på film.

Barn är faktiskt ruskigt intelligenta. Tar man sig bara tid att prata med dom inser man hur otroligt mycket idéer och smarta svar dom har. Som sagt så färgla vi och jag kunde ju inte vara sämre själv så jag färgla jag också. Resultatet ser ni nedan.

image36

Snyggt va!! Hehe... det var riktigt roligt faktiskt... var typ 100 år sen jag färgla nånting sist.

- MEN! Du kan ju inte måla en lila bil, det finns ju inte.
- Va, det kan jag väl visst det... det är klart att det finns lila bilar. Om jag vill det så finns det.
- Isåfall ska jag måla en silvrig bil (räcker ut tungan)... fast det finns ingen silver krita (ser besviken ut).

(Ser att en av tjejerna målat en blå häst)
- Nämen! Så himla coolt med en blå häst!
- Ja, jag vet. Jag ska måla gröna ränder på den också.
- Hehe.. min häst ska då vara orange.

För övrigt var det bara jag som ritade dåligt väder. Såg nämligen att barnen ritade stora solar så jag ville som vara lite annars. Fick då kommentaren.
- MEN! Du kan ju inte måla dåligt väder!
- Varför inte då??
- Hon på hästen skulle ju aldrig ha gjort tummen upp om det var dåligt väder fattar du väl.

Tillrättavisad av en sjuåring. Känner att jag behöver lite mer rutin på det här med färgläggning. Var ju som ett tag sen sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0