En årsförbrukning av...

Har alltid undrat hur det funkar det här med "en årsförbrukning av...". Alltså när man vinner en årsförbrukning av någonting.

Vinner man så mkt som man själv gör av med på ett år?
Vinner man så mkt som hushållet gör av med på ett år?
Vinner man så mkt som medelsvensson gör av med på ett år? Dvs. att mängden redan är uträknad på förhand.

Får man allting på en gång eller kan man liksom hämta ut eftersom man behöver? Jag menar, okej, bensin och sånt... då får man antagligen nåt slags tankkort som är fyllt med si och så mkt pengar eller fungerar under en viss tid. Men hur funkar det med mat? Säg att man vinner en årskonsumtion av mjölk. Får man nån slags rabattkort eller hur funkar det? Eller om man tar nånting som har lite längre hållbarshetstid, t.ex. pasta. Får man all pasta på en gång då?

Hmmm... jag vill veta!!

(Observera att det är den här typen av tankar som rör sig i mitt huvud just nu = inte särskilt bra. Jag borde fundera över hur jag ska fixa ett nytt jobb eller ha panik för att jag har 0kr i inkomst. Men just nu orkar jag bara inte tänka på dom sakerna... dom har jag ju redan tänkt på oavbrutet i 2 månader snart. Det är faktiskt lite skönt att få tänka på annat en stund.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0