Fikamätt

Puh! Har precis kommit hem från farmor och farfar och nu sitter jag här och jäser. Jag har fikat. Ordentligt.
Det är alltid lika kul att träffa dom och jag önskar att jag gjorde det oftare.

Farfar: Du ska se min nya moped! Det är jättefin!
Farmor: Hihi, den är ful.
Jag: Haha... hur ser den ut??
Farfar: Den ser ut som en motorcykel. Den är röd med massor av förnicklade detaljer.
Farmor: Hmpf, förnicklade detaljer? Dom kan man då knappt se för den är så skitig.
Farfar: Ja, den har ju aldrig blivit rengjord dom senaste 10 åren men... jag har börjat putsa upp den nu.
Farmor: Ja, just de ja.

Hehe... dom är rätt roliga. Just nu ingår dom i nåt projekt för att lära ungdomar om hur det var förut. Så idag på förmiddan hade dom och en massa andra pensionärer träffat en massa niondeklassare och fått svara på frågor om hur det var förr och så. Min farfar är lite av en skämtare så han kan verkligen säga vad som helst. Han berättade att han hade dragit ekorrhistorierna. Dvs. historierna om hur han och farmor åt ekorrar då dom var små vilka  jag tror är helt sanna men det är som svårt att veta ibland. Jaja, eleverna fick då nåt att berätta på redovisningen iallafall.

Nej, nu ska jag ta och laga middag. Dagens rätt är pasta med pizzasås. Kommer inte orka äta särskilt mycket. :S

Hadé

Kommentarer
Postat av: Majken.

nae vilken söt konversation :D

2008-01-16 @ 16:12:17
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0