sön

Nu känns det att det är på riktigt - arbetslösheten :( Hade jag haft kvar mitt jobb hade jag börjat om imorron. Känns supertrist. Istället ska jag börja scouta jobb. Ska faktiskt träffa en arbetsgivare redan imorrn. Han hade inga lediga jobb just nu men ville att jag skulle komma och lämna in mitt cv. Alltid något. Och sen blir det till att börja ringa runt.
- Hej, jag heter A och jag är arbetssökande.
Usch, så enkelt det hade varit om vi hade haft jättemkt jobb och alla hade fått stanna. Men det ska inte alltid vara enkelt. Får se det som en ny erfarenhet. Alltid lär man sig något.

Var för övrigt ute och skrittade barbacka i skogen idag, kanske hur mysigt som helst.

Vinkevink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0