Tillbaka

Idag är det tisdag. Har registrerat mig på Proffspoolen-Addecco samt Lernia bemanning = dagens "söka jobb kvot" är uppfylld. Jag känner mig ruskigt kluven. Å ena sidan vill jag ha ett jobb, egentligen vilket som helst, för att tjäna pengar så att det framtida studielånet kan hållas på en lagom nivå. Å andra sidan är det rätt skönt att vara ledig. Det är ju inte direkt så att jag är helt sysslolös utan det är ju alltid någonting. Antingen är det stallet eller så måste jag på bilverkstan med bilen eller så har jag en massa ärenden på stan etc. Samtidigt känns det jobbigt att söka ett nytt jobb då mitt gamla jobb var det perfekta jobbet. Bra lön, obegränsad flextid, otroligt trevliga arbetskamrater + chef samt krävde ingen högre hjärnaktivitet. Sannolikheten att jag skulle hitta ett till sådant jobb är nästintill noll.

För er som inte visste det firade jag och O 6 månader tillsammans i lördags. Vi hade otroligt mysigt. Nog för att hans tenta förstörde större delen av dagen. Vem lägger en tenta en lördag kl. 9-15?? Jaja... som tur var blev han färdig rätt tidigt och hann ta en tidigare buss. Vi firade genom att bara vara tillsammans, hade ju inte träffats på 13 dar, samt gå på bio. Hade bokat sånt där dubbelsäte längst bak i salongen. Kanske hur mysigt som helst. Kan rekommenderas!! För övrigt är 13 dagar ruskigt lång tid då man är arbetslös. Trodde jag skulle bli galen.

I söndags var jag med O HELA dagen, eller ja... iaf tills han blev tvungen att åka tillbaka till ghetto :( På fredag kommer han tillbaka till schtaaan igen. Längtar redan...

När det gäller mina framtida studieplaner känns det som att jag har kommit lite närmare en lösning nu iaf. Är fortfarande lite osäker men jag tror att jag bestämt både stad och program. Åååååå!! Varför ska jag ALLTID ha så svårt att bestämma mig för saker!!

Vad hände för övrigt med det helt perfekta vädret som utlovades idag?? Nog för att det är rätt mysigt med snö också. Snö = Slalom. Men enligt tidningen skulle det vara sol och klart väder. Det är ju alldels grått!!

Hade tänkta ta en skidtur i elljuspåret, men efter en snabb titt ut genom fönstret inser jag att dagens motion får blir att skotta uppfarten. Dragna spår = högst otroligt. Det har ju snöat rätt ordentligt de senaste dagarna och de brukar inte vara överdrivet snabba att dra nya spår.

Jag kanske dammsugar + torkar golven på hela övervåningen också... det ger massor med gratispoäng då det är på eget initiativ.

Vinkevink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0