Paris/London/Stockholm?

Har just upptäckt att jag hittar bättre i Paris och London än vad jag gör i Stockholm :S

När jag tänker på Paris får jag en karta i huvudet och jag ser hur olika saker ligger i förhållande till varandra. Detta kan bero på att jag under vår vistelse i den franska huvudstaden var ensam guide. Så jag blev tvungen att sätta mig in i gatunamn, torg och tunnelbane-, ursäkta, metrosystemets uppbyggnad. Samma sak i London. Så fort vi kommer till en större stad har min familj nu fått det fula ovanan att helt förlita sig på mig. Jag har alltid full koll på vad vi ska göra, vilken ordning vi ska göra det samt hur vi gör för att ta oss till de olika sevärdheterna.

Men i Stockholm, där har jag aldrig behövt bry mig eftersom mamma bodde och arbetade där nere ett bra tag i sin ungdom. Jag har liksom bara följt efter dom som kan. Jag vet precis hur hötorget, sergelstorg, gamla stan, t-centralen etc. ser ut. Jag har ju varit där en massa gånger. Men jag har ingen aning om hur allting ligger i förhållande till varandra. Kan bero på att jag aldrig sett en karta över staden :S

Nä, det blir till att sätta sig in i det hela fram till påsk.

För övrigt är jag jättejättepeppad. I förrgår kväll, efter att jag bokade biljetterna, blev jag tvungen att ta fram min nya resväska och provdra den i hallen fram och tillbaka framför den stora spegeln. Bara för att se hur det såg ut liksom. Pappa tyckte att det var jättelustigt ^^

Sluttjatat! Nu blir det till att laga middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0