Vilken dag är det idag?

Lördag idag... igen. Man blir så dagavill.
Tiden går fort när man har roligt? - Tiden går ruskigt fort då man har mkt att göra.
Ibland känns det som om man knappt har tid att tänka. Jag menar, förra året, då jag jobbade, så hann jag tänka hur mkt som helst. Man hade tid att reflektera över saker. Nu är det mer korvstoppning. Informationen bara trycks in i huvudet och sen så är det liksom tänkt att den ska fastna där för att man sen ska kunna spotta ut lämpliga svar på tentan.
Man hinner inte reflektera.
Det tycker jag känns otroligt jobbigt. Kunskap fastnar mkt bättre om man har tid och tänka, fundera och diskutera.

Men roligt - det har vi.

Och mer eller mindre nördiga - det är vi allihopa.

En sak som jag däremot funderat mkt på, är hur vissa folk kan ha så mkt tid över. Vad gör jag för fel? Varför känns det som om min tid verkligen inte räcker till då andra kan sitta hemma och ha långtråkigt?

Jo, det är myset.

Och det är verkligen inget jag kan vara utan. Att vara sambo är kanske hur mysigt som helst. Alltid någon att komma hem till. Någon man verkligen kan vara sig själv med.

- "Vad är motsatsen till mormon?"
- "Hormon?"

Idag har vi varit på IKEA nästan hela dagen. Utnyttjat lite rabatter, käkat gratis frukost, strosat och inte minst - handlat. Blev en sväng på ICA Maxi också för att fylla på matförrådet.

Nu - sova. Skönt med en aktivitetsfri lördagskväll. Få se vad som händer imorrn. Förmodligen en massa plugg och lite fix med lägenheten. Kanske att vi skulle göra palt också. Har nämligen fått veta att dom inte äter palt här nere - märkliga människor. Och jag blev så otroligt sugen.

En till matparantes. Det är fullkomligt omöjligt att få tag i skogaholms grovlimpa här nere. Vad är felet? Den vanliga limpan finns ju men inte den grova. Otroligt skumt. Leverkaka finns för övrigt inte heller. Skumt skumt.

Fy vad sugen jag blev på surströmming.

Men nu - sova. Eller ja, först mysa ;)

Vinkevink


Kommentarer
Postat av: Elin

HAHA! Norrland, norrland, norrland.... Jag har - till de andra stockholmarnas förskräckelse - faktiskt gillat palt sedan första gången jag blev bjuden för ungefär ett år sedan! Har dock inte tänkt på att det inte finns i sthlm och övriga sdöra sverige... Kanske kan exportera lite åt dig mouahah :P

2008-09-14 @ 13:46:23
URL: http://elinhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0