En oikti öschöte

Har haft en hantverkare här idag, en riktig öschgötte. Snacka det kunde han! Och jag kände mig som en riktig norrlänning :P Svarade artigt "ja joå ja" då han drog hela släktens historia och var han hade bott när han var 11 och vem han åkte buss med till skolan. Jag kände mig som världens lugnaste och det kändes som att jag pratade i slowmotion.

Anledningen till att han var här var förresten att han skulle laga vårat tak! (ÄNTLIGEN!) Innan jul så höll dom på och renoverade i lägenheten ovanför våran och när dom bilade i badrummet så lossnade en bit av vårat tak - det låter värre än det är.

Men nu är det fixat och klart!

Nu - rotfruktspannkaka med keso = mums!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0