Bokrea

O har numera ett nytt evighetsämne. (Läs: ett ämne han kan diskutera i evighet)
Nämligen posten.

Förra veckan beställde jag och O böcker från cdon:s bokrea. Superbilligt! 39kr st för en massa inbundna böcker. Iaf så var dom skickade i torsdags. I fredags befann sig paketet i Stockholm för sortering. Idag befann sig paketet i Vimmerby, det hade blivit felsorterat, och nu måste det alltså ta en omväg förbi Jönköping alt. Sthlm innan det når oss.

Efter det att O fick reda på detta efter att ha spårat kolli-nr på postens hemsida så räknade han först ut exakt hur lång omväg paketet måste ta. Sen googlade han fram en tråd om hur och när posten klantat sig och la tråden som favorit. Nu har han läst in sig på alla fall på tråden och startar hela tiden "nya" samtal med;

- "Jo, jag tänkte på det där med posten...."
el.
- "Vill du veta mer hur posten klantat sig?"

Själv tycker jag inte att det är så värst farligt. Vadå? Det är väl nån stackare som läst fel bara, det skulle jag också kunnat gjort. Vi får paketet en dag senare bara. Och det är ju inte så att dom körde ut en lastbil enkom till Vimmerby med vårat paket.

Snacka om att snöa in sig.

Men det är ganska underhållande :P Och när jag påpekar att han kanske möjligtvis borde släppa det där nu så tycker även han att det är rätt lustigt. Men det är sån han är bara. När han kommer på något som han vill läsa in sig på så gör han det till 110 % och jag får lyssna till tjatet.

Älskade O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0